چه زمانی نیاز به اندو دندان می باشد؟

حساسیت دندان ها بعد از جرمگیری
حساسیت دندان بعد از سفید کردن دندان
۱۳۹۷/۰۳/۱۷
مراقبت های بعد از کشیدن دندان
بعد از کشیدن دندان خیلی مراقب باشید!
۱۳۹۷/۰۳/۲۴
اندو دندان یا ترمیم ریشه دندان

آیا تابحال اندو دندان یا عصب کشی دندان انجام داده اید؟ به امید اینکه شاید درد دندانتان کم شود!!

گاهی اوقات همانطور که انتظار می رود، بهبودی ادامه ندارد. این ناراحتی که احساس می کنید، بعد از اینکه ترمیم ریشه تمام شد و بهبود یافت، تازه می تواند شروعی برای نیاز دندان به درمان های مجدد اندو باشد. در بحث دندانپزشکی و زیبایی اگر چنین چیزی باشد، باید قرار ملاقاتی با متخصص اندو ترتیب داد، و مطمئن شد که به جواب همه سوالاتتان می رسید.

چرا با اندو ، دندان تان بهبود پیدا نمی کند؟

طبق نظر انجمن اندودنتیکس آمریکا (AAE)، بسیاری از درمان های ریشه دندان برای باقی عمرتان کافیست، البته در صورتی که به بهداشت دهان و دندان اهمیت دهید. متاسفانه، گاهی اوقات درمان های اندودنتیک ممکن است تنها راهی باشد که به دندان درمان شده قبلی تان شانسی دوباره بدهد. آن هم در صورتی که تشخیص دندانپزشک یکی از موارد زیر باشد :

• کانال های اضافی؛ به شکل های عجیب و غریب یا محدود در ریشه دندانی که شناسایی شده و درمان شده.
  • تاخیر در روکش کردن دندان.
  • عدم ترمیم دندان به جهت جلوگیری از آلودگی بزاق دهان.
  • عفونت جدید ناشی از پوسیدگی های جدید یا آسیب های وارده به تاج دندان یا در معرض باکتری قرار گرفتن دندان.
  • شکستگی یا ترک دندان.

چه راه های درمانی برای این مشکلات می باشد؟

زمانی که درمان اولیه ریشه دندان صورت می گیرد، دندانپزشک احتمالا به شما توضیح می دهد که راه دیگری جز اندو نمی باشد. مگر اینکه دندان به طور کلی کشیده شود. در حال حاضر که تجربه چنین دردی در دندان دارید، بستگی به علت آن دارد، در نتیجه متخصص اندو درمان ریشه یا جراحی اندودنتیک را پیشنهاد می دهد. به این صورت که برشی روی دندان ایجاد می شود و بخشی از ریشه دندان که عفونت کرده با جراحی خارج می شود. این پروسه apicoectomy نامیده می شود. علاوه بر درمان مجدد اندودنتیک یا جراحی، به گفته AAE، تنها راه جایگزین برای آن کشیدن دندان می باشد.

اندو دندان

در اندودنتیک مجدد دندان چه اقدامی صورت می گیرد؟

پروسه مجدد درمان توسط متخصص درمان ریشه با برداشتن تاج دندان یا پرکردگی صورت می گیرد. به جهت اینکه موادی که برای پرکردن دندان استفاده شده بوده، دسترسی پیدا کند. بعد از اینکه مواد از ریشه دندان خارج شد، متخصص همه کانال ها را پاکسازی می کند، و با کمک نور خاصی و بزرگنمایی ویژه، به کانال های اضافی، آناتومی غیر معمول، یا عفونت هایی که نیاز به درمان دارند، نگاهی می اندازد. بعد از ازبین بردن هرگونه عفونت و تغییر شکل دندان و پاکسازی کانال ها، دندانپزشک دوباره کار پرکردن را انجام می دهد و دندان را بازیابی می کند. با این وجود، اگر کانال ها به طور عجیبی باریک شده باشند یا غیر قابل نفوذ باشند، متخصص جراحی اندودنتیک را توصیه می کند که می توانند دسترسی بهتری داشته باشند. همپنین می توان سر ریشه را مهر و موم کرد. آخرین مرحله پرکردگی موقت است.