علائم پوسیدگی های دندانی
از کجا بفهمید دندان پوسیده دارید؟
۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حساسیت دندان ها بعد از جرمگیری
حساسیت دندان بعد از سفید کردن دندان
۱۳۹۷/۰۳/۱۷
پر کردن دندان

با پر کردن دندان با پوسیدگی های دندانی خداحافظی کنید!

با روش هایی که در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می باشد، دیگر نگران دندان های پوسیده تان نباشید!

بعد از اینکه دندانپزشک دندان هایتان را معاینه کرد، و با تشخیص پوسیدگی، احتمالا به شما پیشنهاد پر کردن دندان می دهد. اما سوالی که در این بین مطرح می شود، اینکه پرکردن دندان هم درد دارد؟ هیچ نگرانی در رابطه با پرکردن دندان نداشته باشید، و به خاطر این ترس انجام این کار را به تعویق نیندازید، چون فقط مشکل دندان هایتان را بدتر می کنید. به توصیه موسسه سلامت ملی، درمان پوسیدگی دندان معمولا بدون درد است و خیلی هم ارزان تمام می شود. فقط باید در صورت داشتن هرگونه علائم پوسیدگی دندان، هر چه زودتر نزد دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر هنوز هم نگران درد و ناراحتی پرکردن دندان هستید، به شما از روش انجام این پروسه درمانی خواهیم گفت تا برای انجام آن خیالتان راحت باشد!

پر کردن دندان های پوسیده : چه اتفاقی می افتد؟

قبل از اینکه دندانپزشک شروع به پرکردن کند، ابتدا اقداماتی برای کاهش درد در حین انجام پرکردن روی دندانتان انجام می دهد. به عنوان مثال، لثه و قسمت هایی از دهان که قرار است ترمیم شوند را بی حس می کند. بعد از اینکه دندان و دهان بی حس شد، با این که به هوش هستید، درمان شروع می شود. معمولا لیدوکائین برای کارهای دندانپزشکی به عنوان یک نوع بیحسی استفاده می شود.

پر کردن دندان

معمولا مدیریت چنین کاری سه بخش می باشد. ابتدا دندانپزشک به آرامی دهان را با پنبه ای یا لوله هوا خشک می کند، سپس ژل بی حسی را به محل مورد نظر برای تزریق، اعمال می کند. این ژل بافت لثه را بی حس می کند. اما در تزریق ممکن است کمی حس سوزش داشته باشید، که البته به خاطر سوزن بی حسی نمی باشد. در واقع به خاطر ماده بی حسی است که وارد لثه می شود تا آن را بی حس کند.

زمانی که کامل لثه و دندان بی حس شد، دیگر متوجه کارهای دندانپزشک نمی شوید.

بعد از پر کردن دندان چه اتفاقی می افتد؟

بعد از اینکه کارتان تمام می شود و بی حسی هم می رود، احتمالا حس گز گز یا سوزن سوزن شدن در دهانتان خواهید داشت. نگران نباشید، اثر بی حسی دارد آرام آرام از بین می رود؛ مثل خواب رفتن دست و پا. برخی چنین حسی را تا چند روز دارند، اما معمولا در ساعات اولیه بعد از درمان از بین می رود. در چنین مواردی، سعی کنید فشاری به دندان نیاورید یا چیزی روی دندان ترمیم شده نگذارید.

اگر درد و حساسیت این ناحیه بعد از یک هفته رهایتان نکرد، باید حتما برای یک معاینه و بررسی دوباره نزد دندانپزشک مراجعه کنید. احتمال دارد اکلوژن تان مشکل داشته باشد، که باید درمان شود.