کانتورینگ لثه چیست؟
با کانتورینگ لثه لبخندی زیبا داشته باشید!
۱۳۹۷/۰۱/۳۰
لمینت دندان یا ایمپلنت
لمینت دندان بهتر است یا ایمپلنت؟
۱۳۹۷/۰۲/۰۶
پیوند لثه چیست

راه های خلاصی از درد پیوند لثه :

اگر دندان ها دیر تر از زمان خودشان دربیایند، یا اینکه دندان حساسیت به سرما یا گرما داشته باشد، ممکن است منجر به تحلیل لثه شود، و باعث شود که ریشه دندان قابل مشاهده شود. تحلیل لثه به خاطر عوامل مختلفی به وجود می آید، مثل تارتار دندان، بیماری لثه، مسواک زدن خشن، دندان قروچه یا ژنتیک.

به خاطر اینکه بافت لثه خودش نمی تواند دوباره رشد کند، تنها راه پیوند لثه با جراحی می باشد. با این وجود، ممکن است بیماران از درد پیوند لثه و درد بعد از آن بترسند. در ادامه از اتفاقاتی که بعد از جراحی پیوند لثه برایتان پیش می آید، گفته ایم.

انواع پیوند لثه :

معمولا پیوند لثه توسط پریودنتیست انجام می شود، که منظور دندانپزشکی است که بیماری های لثه و استخوان های حمایت کننده بیمار را درمان می کند. بسته به شرایطتان، دندانپزشک احتمالا یکی از سه پیوند زیر را انجام می دهد.

پیوند بافت متصل :

یکی از شایع ترین نوع پیوند می باشد و معمولا برای جاهای مختلفی که تحلیل لثه بوده، انجام می شود. بافت های زیرین متصل از فلپی که در سقف دهان ساخته شده است، گرفته می شود و سپس به جاهایی که ریشه قابل دید می باشد بخیه می شود.

پیوند لثه

پیوند باز جینجیوال :

اگر بافت لثه نازکی داشته باشید که نیاز به تقویت هم داشته باشد، دندانپزشک تکه ای کوچک از بافت را از بافت های اطراف می گیرد و آن را به بافت لثه موجود اطراف دندان متصل می کند. بافت خشک شده و فریز شده انسانی دیگر از جای دیگر می تواند استفاده شود تا از جراحی یا مقدار زیادی از بافت که نیاز می باشد اجتناب شود.

پیوند ساقه اصلی بافت :

این جراحی از بافت های لثه مجاور ریشه استفاده می شود و تنها زمانی ممکن است که بافت سالم و ضخیم باشد. یک بخش کوچکی از بافت سالم برداشته می شود، چرخش داده می شود و سپس به روی ریشه ها بخیه می شود.

مدیریت درد در هنگام پیوند لثه :

چه نیاز به پیوند یک دندان یا چندین دندان باشد، دندانپزشک از روشی کاملا بدون درد در پروسه پیوند استفاده می کند، که از بیحسی موضعی در این روش استفاده می کند. بعد از اینکه جراحی کامل شد، سپس روی زخم پانسمان انجام می شود تا در پروسه درمان از جای زخم محافظت شود. با این حال، زمانی که خانه هستید، و بیحسی هم از بین رفت، درد و تورم تا چند روز با شما همراه خواهد بود. اما برای آرام کردن درد باید با تجویز دندانپزشک از مسکن استفاده کنید، احتمالا آنتی بیوتیک هم برای جلوگیری از عفونت استفاده می شود.