آیا انجام ایمپلنت دندان درد هم دارد؟

طراحی لبخند دیجیتالی چیست
از یک لبخند معمولی به یک لبخند دیجیتالی برسید!
۱۳۹۷/۰۴/۰۷
ایمپلنت دندان کودکان
آیا کودکان هم مجاز به ایملپنت کردن هستند؟
۱۳۹۷/۰۴/۱۴
ایمپلنت دندان

معمولا برای انجام ایمپلنت دندان سوالاتی برای بیماران پیش می آید. یکی از این سوال ها که خیلی هم رایج است، اینکه ایمپلنت دندان ها درد دارد یا خیر؟!

جراحی ایمپلنت دندان معمولا تحت بیحسی موضعی صورت می گیرد و در نتیجه، دردی هم طبیعتا نباید حس شود. بعد از اینکه بیحسی کامل رفت، درد بعد از جراحی سراغ بیمار می آید که در هر فردی هم متفاوت است. با این وجود، کلا، اکثر آن هایی که چنین دردی را بعد از ایمپلنت دندان ها حس می کنند، می گویند شبیه درد بعد از کشیدن دندان است. یک کمپرس سرد روی پوست آن هم جای جراحی که صورت گرفته، بعد از درمان، به کاهش تورم بسیار کمک می کند. این درد معمولا با داروهای مسکن بدون نسخه هم قابل کنترل هست، مثل پروفن ها. اکثر جراحی های تهاجمی نیازمند تجویز داروهای مسکن بسیار قوی و یک زمان طولانی برای ریکاوری می باشند. علاوه بر داروهای مسکن، آنتی بیوتیک و دهانشویه هم تجویز می شود که برای بهبودی محل جراحی لازم هستند.

معمولا بعد از ایمپلنت دندان ها منتظر چه اتفاقاتی باید بود؟

به همراه هر جراحی، همیشه خطرات و عوارضی به همراه است که بیمار آن ها را تجربه می کند تا به یک ایمپلنت دندان موفقیت آمیز برسد. با یک برنامه ریزی دقیق، می توان یک ایمپلنت مناسب انجام داد و نیز در این بین هم سلامت و بهبودی کامل بیمار مهم می باشد. مثل هر روش جراحی دهانی دیگری، اختلالات خونریزی، عفونت، آلرژی، بیماری های مختلف، و مصرف یکسری داروها، باید در نظر گرفته شوند.

ایمپلنت دندان ها

خوشبختانه، میزان موفقیت در انجام این روش بالا بوده  و خطاهای کمتر یداشته، مگر اینکه عفونت به خاطر شکستگی ایمپلنت به وجود آمده باشد آسیبی به نواحی اطراف ایمپلنت وارد شده باشد(دندان، عصب های خونی، عصب ها). یا اینگه ایمپلنت جای درست خودش قرار نگرفته باشد. باز هم با یک برنامه ریزی دقیق توسط یک دندانپزشک زیبایی مجرب، در یک کلینیک تخصصی ارتودنسی در تجریش می توان به آن ایده آل خود رسید. در واقع با حرفه ای و مجرب بودن جراح می توان از عدم بروز مشکلات دیگر جلوگیری کرد. در بسیاری از موارد، باید ایمپلنتی که جواب نداده روی دندان، دوباره بررسی شود و شرایط چک شود و سپس این کار دوباره صورت گیرد.

برای داشتن ایمپلنت های دندان سراغ چه متخصصانی باید بروید؟

جراحی ایمپلنت توسط یک متخصص دندانپزشکی می تواند صورت گیرد، که البته نیازمند یکسری استانداردها هم هست تا بتواند بهترین نتیجه را برای بیمار به همراه داشته باشد. با این وجود، به خاطر اینکه ایمپلنت های دندان با جراحی استخوان فک انجام می شوند، متخصصین دندانپزشکی که جراحی فک پایین را ابتدا انجام می دهند تا برای جایگیری ایمپلنت کاملا طبیعی باشند. جراحان فک و صورت، تمام بیماری های بافت سخت و نرم را در نظر گرفته و درمان می کنند که کشیدن دندان و جراحی های فک را شامل می شوند. پریودنتیست ها نیز بیماری ساختارهای اطراف دندان ها را از جمله لثه و استخوان فک، درمان می کنند. هم جراحان دهان و هم پریودنتیست ها نیز تخصص انجام ایمپلنت های دندانی را دارند.