پروتزهای دندانی
هرآنچه که درباره پروتزهای دندانی باید بدانید!
۱۳۹۶/۱۱/۰۲
مزایای پروتزهای دندانی
دندان مصنوعی چه فرقی با بریج دندان دارد؟
۱۳۹۶/۱۱/۰۹
نایت گارد چیست

آیا یکی از جمله روش های دندانپزشکی زیبایی به طور مثال لمینت دندان را به تازگی انجام داده اید؟ یا ایمپلنت دندان روی فکتان صورت گرفته؟ اگر این گونه خدمات دندانپزشکی زیبایی روی دندان هایتان انجام شده است، و به فکر سالم بودن آن ها هستید، پس به توصیه دندانپزشک عمل کرده و از بروز هرگونه اتفاقی برای دندان جلوگیری کنید.

نایت گاردها اغلب به عنوان یک روش درمانی برای بیمارانی که سابقه دندان قروچه دارند، توصیه می شود. همچنین به عنوان بروکسیم هم شناخته می شود که معمولا شب ها رخ می دهد و معمولا بیمار اطلاعی از آن ندارد. عارضه بروکسیم یا دندان قروچه مزمن منجر به مشکلات بسیاری روی دندان ها و حتی فک می شود. اگر به حال خود رها شود و درمان نشود، در نهایت باعث شکسته شدن دندان، ترک برداشتن یا خوردن شدن، سردردهای مداوم و TMJ/TMD می شود. پس باید جدی گرفته شود و مورد درمان قرار گیرد.

در حال حاضر چه نوع نایت گاردهای دندانی می باشند؟

در حال حاضر دو نوع می باشند : حرفه ای، سفارشی و یا بدون نسخه. زمانی که نایت گارد را تهیه کردید، درواقع یک قدم در محافظت از دندان هایتان جلو افتاده اید. نایت گاردهای سفارشی مزایای بسیاری دارند و توسط دندانپزشک ساخته می شوند. برای شروع، قالبی از دندان هایتان گرفته می شود تا با آن ها هم راحت تر باشید. فکین بررسی می شوند تا نایت گارد دقیقا فیت دندان هایتان باشد.

محافظ دندان یا نایت گارد

آیا راه های دیگری برای درمان دندان قروچه می باشد؟

نایت گاردها به احتمال شایع ترین روش درمانی برای متوقف کردن دندان قروچه می باشند، اما تنها گزینه درمانی نیستند. دیگر درمان هایی که توصیه می شوند شامل روش های کاهش استرس، محدود کردن مصرف کافئین یا داروهای محرک می باشد و یا شاید هم ارتودنسی شفاف به جهت صاف کردن دندان ها و مرتب کردن فک پیشنهاد شود.

علائم دندان قروچه چیست؟

همانطور که دندانپزشک بهترین شخص برای تشخیص دندان قروچه می باشد، همچنین این اختلال علائمی هم دارد که به شما در تشخیص زودرس آن کمک می کند :

• دندان های مسطح یا تراشیده شده
  • حساسیت های دندانی
  • بیدار شدن به همراه درد عضلات فک
  • درد گردن و صورت

اگر به هر کدام از این علائم برخوردید و شک کردید، بدانید احتمالا دندان قروچه دارید. آرامش خودتان را حفظ کرده و سعی کنید هرچه زودتر ملاقاتی با دندانپزشک خود ترتیب داده و هر چه سریعتر درمان آن را شروع کنید.