درمان لبخند لثه ای
لبخند لثه ای چیست؟
۱۳۹۶/۰۸/۲۹
دندانپزشکی زیبایی کودکان
آیا دندانپزشکی زیبایی برای کودکان مناسب است؟
۱۳۹۶/۰۹/۰۶
لیفت لثه چیست

لیفت لثه

لیفت لثه با عنوان gingivectomy هم شناخته شده است. یک روش دندانپزشکی زیبایی که لبخندتان را با قرار گرفتن خط لثه روی بهترین نقطه ممکن دندان، بهبود می بخشد.

معمولا از لیفت لثه به همراه دیگر روش های دندانپزشکی زیبایی استفاده می شود، مثل ونیر دندان یا روکش دندان. هدف از لیفت لثه، این است که بافت های زیاد یا ناهموار اطراف دندان دوباره شکل دهی شوند. به این صورت لثه هایتان با لبخندتان متقارن و متناسب به نظر می رسند، به جای اینکه به شکل یک لبخند لثه ای باشند.

این پروسه خیلی سریع و کاملا بدون درد می باشد. لثه اطراف دندان های جلویی معمولا به عنوان مناطق اصلاحی در نظر گرفته می شوند. به خاطر اینکه این نقطه آشکارترین بخش لبخند شما می باشد. دندانپزشک بخشی از آن را می برد، به عبارتی بخش غیر قابل توجهی از اطراف دندان و لثه را تغییر شکل می دهد. برای این کار از یک لیزر بافت نرم استفاده می کند تا به رگ های خونی آسیبی نرسد و حداقل خونریزی را داشته باشد.

لیفت لثه چیست

آیا لیفت لثه درد دارد؟

برای این روش از هیچ بخیه ای استفاده نمی شود، و این پروسه معمولا خیلی سریع و نسبتا بدون درد انجام می شود. تقریبا ۲۴ ساعت بعد از جراحی باید قادر به خوردن و نوشیدن باشید، و لثه هایتان بعد از یک هفته از جراحی کاملا بهبود می یابند. هر دردی بعد از این جراحی می تواند با استفاده از داروهای مسکن کنترل شود. البته به یاد داشته باشید که باید بلافاصله بعد از جراحی مصرف شوند.

دندانپزشک به شما توصیه هایی در رابطه با عوارض احتمالی و درد بعد از جراحی می کند. برای گرفتن بهترین نتیجه توصیه می شود که ملاقات های مرتب داشته باشید و دستورالعمل های بهداشتی دهان و دندان را در خانه نیز رعایت کنید. این رویه به پیشگیری از عفونت کمک می کند، حتی از تحلیل لثه جلوگیری می کند و لبخندتان را همیشه به نظر سالم و زیبا نشان می دهد.

هر روش زیبایی عوارضی هم به همراه دارد. قبل از انجام جراحی، حتما نزد یک پزشک یا متخصص مراجعه کنید و از وضعیت عمومی خود مطلع و مطمئن شوید.